Päev 5: Vaalavaatlus ja narivoodid

Kavas vaalavaatlus. Roolis plaanide järgi Vedru, aga tegelikult Siim. Ho(s)tel Kandava pakub hommikuks teed/kohvi ja saiakest. Kus on puder?!? Kus on Karjala pirukad? Kus on kartulisalat? Aah…

Tankimine Shellis. Meile on autorendi poolt ametlikult lubatud Shell (V-Power), YPF (Premium), Petrobras (Podium). Esso ka, aga see on hispaaniakeelses materjalis miskipärast maha tõmmatud. Nimetatud bensiinisordid on kõik 98 ekvivalendid. Meie oleme rebelid ja tangime siiski odavamat, mis on siis umbes poole odavam kui Eestis. Keskmine kütusekulu esimese paagitäiega ~7,0 (Siim) ja teisega 7,2 (mina).

Ewert and the Two Dragons sobib kõrbemaanteedele ideaalselt.

Kilomeetripost: 1337. Läbisõit esimesest tankimisest 1425. Auto mudeliaasta 2007, paberites kõige vanemad sissekanded 2011. Läbisõit 51196. Raudselt keritud.

Siim väsib ära ja Vedru istub rooli. Peninsula Valdes rahvuspark. Sissepääs 100 pesot, vaalavaatluspaat 370/nägu. Jätame viimase vahele, sööme hoopis mereande. “Nagu räim tomatis,” kuigi tegelikult on siin sees kaheksajalga, krevetti, karpi ja muud.

Merielevante ka vaatama ei lähe: edasi-tagasi 140km kruusateed. Selle asemel võtame suuna Trelew’ poole, sest seal on järgmine ööbimiskoht. Vaja ka hommikusööki varuda järgmiseks kaheks päevaks.

Maanteedel peatatakse erinevates kontrollpunktides autosid kinni:

  • Teemaks
  • Rahvuspargi kassa
  • Politseikontroll
  • Looduskaitse(?) – uurib, ega sul üleliigseid loomi (sh liha) ega taimi kaasas pole.
  • Teetööd – nagu Eestiski, kui üks sõidusuund kinni on.

Ringristmikel on erinevaid skeeme, kes kellele teed annab. Mõnikord märkidega tähistatud, aga mitte alati.

Autol läheb parempoolne pidurituli läbi. Vedru üritab putitada ja kaotab pirni tule sisse ära (tagumist katet eemaldades). Järgmise parandusega kaob meil ka parem tagumine suunatuli. Ma käin peale, et see tuleks ikka korda teha (sest muidu pole ka ohutuledest kasu) ja hakkan ise parandama: kaotan veel ühe pirni tule sisse ära. Nüüd on meil parempoolses konsoolis 4 pirnist 2: gabariit ja suund. Parempoolne piduri- ja tagurdustuli puudu. Oh kaev.

Üle 2 päeva istun WC-s, rahvuspargi külastuskeskuse omas. Mõnus. 😛 Paber kõigis avalikes tualettides ühekordne. Jube.

Buenos Aireses märkasime kohe, et enamikel bussidel ja veokitel on rataste küljes mingisugused torud. Ilmselt selleks, et rehvirõhku kontrolli all hoida. Tõenäoliselt on see kohustuslik. Lõunapool paistab neid märksa vähem.

Kahesuunalisel maanteel — vähemalt öösel ja muidu hõredama liiklusega — ei ole erilist vahet Eesti liikluskultuuriga. Kiirteel ei paista olevat reeglit, et vasak rada on ainult möödasõitudeks.

Õhtusöök jälle Mostazas, siia pole 4×4 veel jõudnud.

Öömaja üsna jube, kusjuures veel kaheks ööks. Meie toas 10 meest, narivoodites. Vaatame, kuidas see lahendus töötab, aga ausalt öeldes vahetaks küll oma lennumiilid kõrgema klassi pileti vastu praegu. Kümne peale kaks pesuruumi ja üks WC. Ilma paberita. Ja hommikusöögi, nagu öeldud, peab ka ise ette varuma: käime supermarketis (Carrefour). Alkovaba õlut siinmaal veel näinud ei ole, aga Internet 3.0 jääb kohe silma.

Narivoodi alumisel korrusel ei ole väga ruumi. Sirutada nagunii ei saa, konksus põlvega toetan ülemist madratsit.

Erki ostab mate-komplekti, pakub teistele ka. Saan end pisut guruna tunda ja nõuandeid jagada. Mina ja Priit, vesteldes püramiidskeemide teemal, joome paar viimast täit. Und see pisike kofeiinilaksuke ära ei aja.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.